Category Archives: 2012

Gibraltar – Sevilla

Gibraltar – Sevilla Als Beer en Madee naar Sevilla gaan, komen ze toch in de buurt van Gibraltar. We sms-en en mailen en zien elkaar vrijdagmiddag 26 oktober. De camper mag op het terrein van de haven staan. Prima. Samen bezoeken we Gibraltar en de apenrots. Sevilla doen wij onderweg naar Nederland later. Gibraltar We bezoeken Main Street in Gibraltar en gaan tapas eten in Spanje. Als we om half acht een tapas restaurant in willen lopen, gaan ze pas om acht uur open. Dan eerst een drankje en later aan de heerlijke tapas. Beer en Madee dank voor de heerlijke tapas. Apenrots Zaterdag gaan we met de fietsen naar Gibraltar en nemen de kabelbaan naar boven. Hiervandaan lopen we de apenrots af naar beneden en bezoeken onderweg de St. Michael’s Cave, natuurlijke grotten en de gegraven tunnels uit de grote bezetting. Meer dan 60 km gegraven tunnels in de Noordkant van de rots, begonnen in de 17e eeuw maar ook in de 2e wereldoorlog nog uitgebreid om een heel regiment voor een jaar onafhankelijk van alles en iedereen, te kunnen herbergen. Indrukwekkend. Onderweg lopen overal berberapen die helemaal op de top zo brutaal zijn dat als iemand zijn tas…

Read More »

Rota – Barbate – La Linea (Gibraltar)

Na een paar winderige en bewolkte dagen en een paar dagen met prachtig weer hebben we Calle Mina zo ongeveer op de laatste dag in Rota ontdekt. Hier zitten meer dan 10 tapas bars bij elkaar. De paëlla waar we met Per zo naar zochten is hier volop voorhanden. Bij een ‘s zondagse rondleiding in het Castillo de Rota, onlangs gerenoveerd en nu in gebruik genomen als gemeentehuis en locatie van het toeristenbureau, mogen we in alle ruimtes kijken. Prachtig en een leuke korte vertaling in het Engels van de Spaanse gidse cadeau. Naderhand lunchen we met Marc, Angelina van de Oyster 45 en Peter van de Poolse charterboot in Mina Street. Geweldig: diverse gerechten met een drankje erbij met zijn vijven voor 37 Euro. Eind van de middag komen Wim en Gini borrelen en hun tips doorgeven over de Balearen en Sardinië, de Magdalenas en Corsica en Sicilië. Allemaal opgetekend in onze pilots. Samen met de tips die we van Hugh op de Guadiana kregen, kunnen we een heel seizoen vooruit. We varen maandag met een ruime 5 beaufort voor de wind naar Barbate. De nacht ervoor gierde de wind door het want en dat merken we aan de…

Per op bezoek.

3 oktober nemen we de trein van VRSA naar Faro om de stad te bekijken en Per op te halen. Om kwart over tien zijn we in Faro en na een kop koffie lopen we naar de Citadel. Deze is toch wel klein en binnen een uur hebben we de binnen- en buitenkant gezien. Dan de winkelstraten met wat leegstand toch niet heel indrukwekkend. We lunchen uitgebreid op het terras van de jachtclub met uitzicht over de Wadden die ondertussen weer onderlopen. De ooievaar die er foerageert maakt het erg leuk. Na de lunch bekijken we Bruce’s Wharf om te weten hoe het eruit ziet en aan toe gaat voor een mogelijke plaats op de wal in de toekomst. Dan is er nog volop tijd om het piepkleine maritiem museum te bekijken met informatie over de visvangst en -netten waarvan we de vlaggetjes overal tegen komen. Heel interessant is de video over de tonijnvangst die tot eind 60-er jaren toegepast is. Om halfzes loopt Per ons tegemoet. We lopen de citadel nog even door en drinken wat op een terrasje bij het station. Dan de trein in want nu is het nog licht en zie je nog wat. Als we in VRSA…

Wat rustig!

Nadat Wim en Annemiek op de trein stapten, bleven we nog een paar dagen in Vila Real de Santo Antonio om gas te scoren, te wassen, poetsen en weer in de samen modus te raken. Rien wordt 80 en krijgt een mooie bos zonnebloemen! ‘s Woensdags varen we naar Alcoutim op de Genua. Het wordt alweer vroeger donker: 20.00 uur Portugese tijd. De avond erna is er een groot feest op de Pax Nostrum van Paul en Hillary. Heel geslaagd en vooral druk en veel muziek. Het weekeinde spreken we Jan van de Vlieger een aantal keer. En we mogen zijn wasmachine een keer gebruiken, heerlijk schone kleren en handdoeken! ‘s Avonds komt Jan eten. Ondertussen maken we kennis met Bobby en Vishna van de Carena 32 een jong stel die samen vijf jaar hebben uitgetrokken om zover mogelijk te komen. Het klikt heel goed. Dan moeten we weer terug omdat Suzan haar kroon loskomt en in Ayamonte kan ze dinsdag al bij de tandarts terecht. Als we aankomen in VRSA ligt de Ilja van Peter, Yvonne en Woezel, hun hond, daar. Dat is leuk ze waren op de Balearen en zijn nu onderweg naar Lagos voor de winter. We…