Almerimar overnacht bereikt

Weergat naar Almerimar

Europa point Gibraltar

Nadat we alle losse einden van de lijnen opnieuw getakeld hebben en de rubberen dempers voor zover mogelijk uit de lijnen hebben getrokken, halen we nog boodschappen. Inmiddels lijkt woensdag en donderdag een weergat te ontstaan waarmee we uit La Linea naar Almerimar kunnen vertrekken.

Bezoek aan Cruisers

Eerst een bezoekje aan de Sonarosa, een Asmus 51 uit 1988 waarmee Kevin en Lucy onderweg zijn naar Engeland. Het schip hebben ze recent gekocht en Kevin is erg blij met de instellingen waarmee de AIS-plots op de radar en de kaartplotter tevoorschijn komen.
Op de borrel uitgenodigd bij Ann en Stuart van de Time Bandit eenzelfde IP45 die wij ook varen. Ze zijn onderweg naar Schotland om de zomer eerst naar Noorwegen te zeilen en dan met de ARC mee naar St. Lucia in november.

Muziekavond

Muziekavond La Linea
Dinsdag muziekavond Lounge Bar – la Linea

Dinsdag muziekavond in de Lounge Bar waar we iedereen een goede vaart wensen omdat we de volgende morgen, onder luid getoeter, vertrekken. Na afrekenen bij de controle toren maken we rond 11.00 uur de lijnen echt los om te gaan varen. Bye bye La Linea!

Zeilen naar Almerimar

Gibraltar panorama

We zetten de genua en met motorsteun varen we tussen de geankerde schepen door en Europa Point met de moderne moskee, voorbij. Ter hoogte van de landingsbaan hijsen we het grootzeil en kan de motor uit. ZEILEN……….Sobat Kras voelt zich in haar element en met een bakstagwind tussen de 12 en 20 knopen vaart ze regelmatig 8-9 knopen. Als Suzan ’s nachts de wacht overneemt is het met de wind gedaan, worden de zeilen ingerold en gaat de motor aan. Rond twaalf uur ’s middags lopen we Almerimar aan. Sobat Kras ligt goed en wel vast of het begint weer te waaien.

Ander wachtsysteem

Sneeuw in de Sierra Nevada

We proberen onderweg een nieuw wachtsysteem uit. Hans probeert te slapen aan het einde van de middag, na de warme pasta en de afwas installeert Suzan zich op de kajuitbank met een dekentje tot 01.00 uur ’s nachts. Dan mag Hans het weer proberen tot een uur of zes, deze keer in bed en dan slaapt Suzan van zes tot half tien ’s morgens.

Haven Almerimar met bekenden

Havenkantoor Almerimar

In Almerimar komen we direct bekenden tegen Graham en Linda van Obsession – Jeanneau 43 en Maarten en Hanneke van Marlijn uit Leiden. Tot ons grote plezier zijn ook Debbie en Martin van de Solon hier. De alom bekendstaande muziekavond slaan we na een heerlijke douche over en we gaan op tijd slapen. De volgende dag verkennen we de haven en belanden bij Mario’s Bar voor de wifi-verbinding.