Parkhaven week in Spanje

Parkhaven week

Als eindelijk de 7 Beaufort uit de weerberichten verdwijnt, vertrekken we op zondag 7 april uit Almerimar voor onze Parkhaven week in Spanje. We zeilen, motoren en motorzeilen op een  onrustige zee. Het is weer even wennen. ’s Avonds ankeren we in het baaitje Puerto Genovès net om de hoek van de Cabo de Gata, buiten de macht van de Westenwind.

Mazarrón

Ons doel is Mazarrón waar René en Marijke in de buurt voor april  een huisje huren. Een treffen kunnen we natuurlijk niet aan ons neus voorbij laten gaan. Na een pittige 66 mijl motoren zien we René met Leico al op de kade staan. Marijke is er ook en we drinken ons aankomstbiertje aan boord voordat we op een haventerras lekker en gezellig wat eten. Mazarrón lijkt niet veel dus de volgende dag een kort tripje naar Carthagena.

Carthagena

Daar blijven we twee nachten. S.Y. Lunde zien we nog net voordat Ton en Anneke naar Alicante vertrekken en ook Eric en Sandra uit La Linea zijn hier voor werk. We kletsen wat en gaan de stad in. Dat doen we de dag erop nog een keer over met René en Marijke en  Leico die het kasteel bewaakt, als wij binnen rondkijken. Met een heerlijke paella en een glas wijn op een zonnig terras gaat de middag snel in de avond over. René en Hans bezoeken nog even de kapper voordat Marijke, René en Leico in de auto stappen en terugrijden naar hun tijdelijke huis.

Torrevieja

Dan is Torrevieja aan de beurt omdat Henk en Claire daar niet al te ver vandaan in Campoamor wonen. Borrel op de Sobat Kras en koffie op de boulevard met Henk en Claire die direct naar Torrevieja rijden als we bellen.  De volgende dag laten ze ons het nieuwe ‘oude’ huis in Guadarmar zien en na de lunch op de boulevard van Guardamar rijden we naar Campoamor. Een lekker zwembad bij de hand en we genieten van de eerste zonnestralen. Na Henk’s befaamde gamba’s brengen ze ons terug naar de boot. Dank voor de ontvangst!

Benidorm, Dénia, Tarragona

De tijd begint te dringen omdat Das de 24e in Barcelona aankomt. Dus maken we na nog een excursiedag met René en Marijke naar de Palmentuinen van Elx, de lijnen los.

We ankeren op de rede van Benidorm pal voor het strand en varen de volgende dag naar Dénia. We bekijken de plaats en trekken verder. Valencia slaan we met spijt in ons hart over en varen de nacht door naar Tarragona. ’s Morgens is er eindelijk een beetje wind en zeilen we nog een heerlijke dag voordat we rond vijven aankomen.