Voor anker in Cala d'es Calo - Mallorca

Langs de oostkant van Mallorca

Formentor

Langs de oostkant van Mallorca, baai van Pollensa
De baai van Pollensa is goed beschut.
Na de boodschappen in Pollensa gaan we de volgende dag met de bus naar, denken wij, de vuurtoren Formentor op de noordoostelijke kaap van Mallorca. Jammer genoeg hebben we niet echt opgelet, het eindpunt van de bus is het Formentor strand en niet de Formentor kaap die nog 9 km verderop ligt. Te warm om te wandelen dus anderhalf uur later nemen we de bus weer terug. We halen anker op en zeilen langs de oostkant van Mallorca.

Maria Hemelvaart vuurwerk

Langs de oostkant van Mallorca, Strand Formentor
De bus gaat niet naar de vuurtoren maar naar het strand Formentor
In Ca’n Picafort in de volgende baai van Alcudia is vanavond ook een fantastisch vuurwerk. We spreken af met ‘Twins’ en ‘Mobilae’ om voor het strand te ankeren. Als we heerlijk zeilend de baai invaren ligt Ca’n Picafort prachtig lage wal en we besluiten naar Cala es Calo te varen.

Cala es Calo

Langs de oostkant van Mallorca, cala es Calo
De cala es Calo. Sobat Kras achter de Mobilae
Cala es Calo ligt net om een hoekje en beschermt Sobat Kras tegen de noordoostenwind en de zeegang die de wind in de baai veroorzaakt.
De bodem is bezaaid met puntige rotsen maar nadat we allebei snorkelend de cirkel rond Sobat Kras gecheckt hebben, liggen we vrij van gevaren.
Tegen achten roept ‘Mobilae’ ons op de marifoon. Na overleg komen ze ook naar deze Cala. ‘Twins’ vaart met gasten naar het vuurwerk. Wij zien vanuit de verte een prachtig vuurwerk maar missen de muziek die de gasten van Han en Ingrid wel horen.

Ensa de Aucanada

We varen naar Aucanada en kopen brood, wandelen en varen de volgende dag terug naar Cala es Calo. Daar zien we de ‘Twins’ crew en gast van de week voor een borrel. Leuk om elkaar nog even te spreken voordat we ieder ons weegs gaan. ‘Twins’ over twee weken richting Canarische eilanden voor de wintergasten en wij naar Menorca.